Requisition ID: 375601
Position Number: 20073475
Posting End Date: February 20, 2025
City: Winnipeg
Employer: Winnipeg Regional Health Authority
Department / Unit: St. Boniface Nursing Unit
Job Stream: Clinical
Union: CUPE
Anticipated Start Date: 04/01/2025
FTE: 1.00
Anticipated Shift: Days;Evenings;Weekends
Work Arrangement: In Person
Daily Hours Worked: 7.75
Annual Base Hours: 2015
Grow your career in the Winnipeg Health Region! Our team provides a spectrum of health care services through an integrated network of sites, services and organizations. We're united by a shared commitment to excellent and equitable health care.
Reporting to the Primary Care Manager, this role functions as a key member of the Primary Health Care Team and is responsible to manage client's overall clinical visit. The incumbent performs a variety of Administrative and Team functions and acts as the client's key point of contact with their Team. This role focuses on developing and maintaining strong relationships with clients, Team members, and other professionals through direct participation in client care activities. This role is the face of a customer service system and ensures clients consistently receive responsiveness, caring, and concern. Empathy, compassion and quality are at the core of the primary care clinic's customer service system. The Primary Care Assistant must possess excellent customer service skills to assure all clients, that they are the Team's only priority during their visit. This role requires an understanding of advanced access principles and concepts to support access and patient flow within an inter-professional environment.
This position will be responsible for arranging, managing and maintaining appointments, schedules and client (records), and site organization and environmental control. The incumbent must contribute to a respectful, safe and culturally appropriate work environment, and participate in workload sharing within their Team and the overall clinic as needed.
Aperçu du poste
Relevant du gestionnaire des soins primaires, le ou la titulaire de ce poste joue un rôle clé au sein de l'équipe des soins de santé primaires et s'occupe de la gestion de la consultation clinique globale des patients. Cette personne exerce diverses fonctions administratives, ainsi qu'au sein de l'équipe, et est le principal point de contact des patients avec leur équipe. Ce rôle est axé sur l'établissement et le maintien de relations solides avec les patients, les membres de l'équipe et d'autres professionnels, par une participation directe aux activités de soins prodigués aux patients. Ce poste permet de donner un visage au système de services à la clientèle, et fait en sorte qu'on répond constamment aux patients, et ce, avec empathie et intérêt. L'empathie, la compassion et la qualité sont au cœur du système de services à la clientèle de la clinique de soins primaires. L'adjoint administratif ou l'adjointe administrative en soins primaires doit avoir d'excellentes compétences en matière de services à la clientèle, de façon à pouvoir rassurer tous les patients qu'ils sont l'unique priorité de l'équipe durant leur consultation. Ce rôle exige une compréhension des principes et des concepts d'accès avancés en vue de faciliter l'accès et le mouvement des patients dans un milieu interprofessionnel.
Le ou la titulaire de ce poste assumera la responsabilité de l'organisation, de la gestion et du respect des rendez-vous, des calendriers et des dossiers des patients, ainsi que de l'organisation des lieux et de la surveillance de l'ambiance aux postes de travail. Cette personne doit contribuer à la création d'un milieu de travail respectueux, sécuritaire et culturellement approprié, et au besoin, participer au partage de la charge de travail de son équipe et de la clinique en général.
Consistent with the French Language Services Policy of the Government of Manitoba and the Winnipeg Regional Health Authority's French Language Services Policy, the WRHA is committed to offer services in French and English in designated program/service areas serving francophone communities in Winnipeg. THIS POSITION HAS BEEN DESIGNATED BILINGUAL.
This position has been designated as bilingual. If no candidates satisfy the bilingualism requirement, candidates meeting all other requirements and qualifications may be considered for the position.
Expérience
Fidèle à la Politique des services en langue française du gouvernement du Manitoba et à sa propre politique en matière de services en français, l'Office régional de la santé de Winnipeg s'est engagé à offrir ses services en français et en anglais dans des zones francophones désignées de programmes et de services. CE POSTE A ÉTÉ DÉSIGNÉ BILINGUE.
CE POSTE A ÉTÉ DESIGNÉ BILINGUE.
Si aucun candidat ne satisfait aux exigences en matière de bilinguisme, les candidats qui répondent à tous les autres critères et possèdent les autres qualités requises pourraient être considérés.
Éducation (diplômes et certificats)
Not Applicable
Accréditation/permis d'exercer/inscription
Sans objet
Qualifications et compétences
Exigences physiques
This position requires a current satisfactory Criminal Records Check (including Vulnerable Sector Search), Child Abuse Registry Check and Adult Abuse Registry Check as conditions of employment. The successful candidate will be responsible for any service charges incurred. A security check is considered current if it was obtained no more than six (6) months prior to the start of employment.
Please note that an employee is not permitted to hold two or more positions across the WRHA legal entity that combine to equal more than 1.0 EFT. The WRHA legal entity includes Churchill Health Centre, Deer Lodge Centre, Golden West Centennial Lodge, Grace Hospital, Middlechurch Home of Winnipeg, Pan Am Clinic, River Park Gardens, Victoria General Hospital, WRHA corporate programs, and WRHA community health services.
Interviewed candidates may be called upon to participate in a skills assessment.
Any application received after the closing time will not be included in the competition.
We welcome applications from people with disabilities. Accommodations are available upon request during the assessment and selection process.